sâmbătă, aprilie 14

Aperitiv cu spanac, ciuperci si crema de branza


Nu stiu altii cum sunt , insa pentru mine primavara nu este desavarsita fara verdeturile ei caracteristice: spanac, salata,urzici,etc. Incerc in fiecare an sa ma bucur la maxim de ele in timpul scurt in care le gasesc.Anul acesta am in gradina o productie generoasa de spanac. Desi imi place enorm spanacul crud, am incercat sa il variez si l-am pregatit sub forma de placinta,rulada,mancare cu orez. Cautand noi retete cu spanac am gasit aceast aperitiv pe blogul Sarei. Reteta originala o gasiti aici: http://culoriledinfarfurie.blogspot.com

Ingrediente pentru blat:
6 oua ;
6 linguri de ulei ;
3 linguri de smantana ;
6 linguri de faina ;
3 lingurite rase praf de copt ;
6 linguri de spanac ;
sare;

Ingrediente crema de branza:

400 g branza feta;
3 linguri smantana;
1 conserva de ciuperci;
5gr gelatina;
sare, piper;
marar;

Preparare:

Pentru prepararea blatului separam albusul de galbenus.Albusul se bate spuma cu un praf de sare.

Galbenusurile impreuna cu uleiul,sarea si spanacul se freaca intr-un vas pana la omogenizare. Spanacul poate fi congelat,la conserva sau proaspat. Daca folositi spanac la conserva trebuie scurs foarte bine , iar daca in folositi proaspat ( eu am folosit proaspat)trebuie oparit 2-3 minute si apoi scurs si tocat marunt.

Cand compozitia este omogena, se adauga smantana , faina si praful de copt. Amestecam bine evitand formarea de cocoloase.

Albusurile se incorporeaza in 2-3 reprize in compozitia cu spanac, amestecand usor pentru a obtine o compozitie pufoasa .

Coacem compozitia intr-o tava de dimensiunile celei de aragaz, tapetata cu hartie de copt circa 20 de minute. Daca aveti un cuptor mai rapid, verificati dupa 15 minute tava. Blatul nu trebuie sa fie rumenit.

Pentru crema de branza vom proceda astfel:

Branza feta se marunteste si se freaca cu furculita, impreuna cu smantana pana devine cremoasa. Condimentam cu sare, piper si verdeata si amestecam bine. Reteta originala presupunea si crema de branza si vegeta. Nu am avut crema de branza la momentul respectiv, insa a iesit foarte buna si fara aceasta.

Am incalzit 2 linguri de apa la microunde 1 minut, si am adaugat cele 5 grame de gelatina.Dupa ce se topeste gelatina se adauga in compozitie amestecand bine.

Adaugam ciupercile maruntite ,de preferat din conserva, apoi amestecam bine si dam crema de branza la rece.

Blatul copt si racit se portioneaza in 3 blaturi mai mici.Alternam blaturile cu crema, astfel incat ultimul strat sa fie de blat.

Este un aperitiv cu o textura usoara, absolut delicios,aspectos, care poate fi pus pe orice masa festiva fara nici o grija.


Pofta buna!

Din pacate din cauza unor probleme cu computerul am pierdut pozele din timpul prepararii. Cu prima ocazie cand voi prepara reteta din nou le adaug.

1 comentarii: