miercuri, februarie 29

Budinca de paste cu branza ( Vargabeles)



Ingrediente:

500 gr branza dulce sau sarata(dupa preferinta)
1 pachet paste(am folosit melcisori)
4 oua
100 ml smantana pentru gatit
200 gr zahar
coaja de la o lamaie(optional)

Preparare:

Pastele fainoase se fierb conform instructiunilor de pe ambalaj. Am folosit de data aceasta paste din grau dur. Au o culoare mai inchisa, un minus la capitolul aspect, insa gustul este pe masura.

Cat timp fierb pastele, maruntim branza cu o furculita. Ouale se bat spuma cu zaharul ,iar la final le adaugam smantana si mai mixam un minut.

Pastele fierte si strecurate de apa le amestecam cu branza si ouale batute. Amestecam bine , pentru ca branza sa fie repartizata uniform. Aceasta compozitie o turnam intr-o tava unsa cu unt si o dam la cuptor la foc mediu , pana scade lichidul din ea si se rumeneste frumos.

Am preparat budinca aceasta de mai multe ori. I se pot adauga stafide, fructe uscate, coaja de lamaie,portocala dupa preferinta. De regula o fac simpla. Cel mai mult ne place budinca preparata cu branza sarata. Este o combinate dulce-sarat foarte interesanta.

Ce am observat:
- Cand nu am pus smanatana lichida in compozitie, budinca a iesit mai legata , insa si mai uscata.
- Nu folositi paste spirale/fundite. Nu pot fi incorporate bine in compozitie si se ard la copt.
- Daca folositi samantana, lasati budinca sa se raceasca bine inainte de a o taia. Taiata imediat nu isi pastreaza forma compacta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu