luni, iulie 30

Gogosi pufoase

Astazi a trebuit sa fac gogosi pentru niste copilasi frumosi si "cuminti". Copilasii sunt in numar de vreo 70.... si ne bucuram impreuna in cadrul unui proiect desfasurat in timpul vacantei, timp de o saptamana. Cum de fiecare data "cumintenia"trebuie rasplatita, pentru ziua de astazi s-a decis ca mamicile, instructorii copiilor...chiar si bunicile insotitoare sa faca gogosi pentru pispirime.

Recunosc , pentru mine cuvantul GOGOSI este un cosmar , niciodata nu imi ies. M-am pus frumos pe cautat retete de gogosi, retete pe care sa nu le mai fi incercat pana acum, iar intr-un final am dat de reteta asta minunata , pe blogul Licutei Marin. Sunt minunat de pufoase si aromate. La ora la care postez reteta, gogosile sunt deja istorie, dar hai sa le pomenim putin ca sa le fie copiiilor digestia usoara:)).


Pentru circa 30-40 de gogosi medii avem nevoie de:

Ingrediente:
500 gr faina tip 000
200 ml lapte
25 gr unt
25 ml ulei
25 gr drojdie proaspata
1 ou
3 linguri cu zahar
esenta de vanilie
coaja rasa de la 1/2 lamaie
un praf de sare
zahar pudra vanilat (pt. pudrat)

Prepapare:

Intr-un vas micut amestecam drojdia cu 50 ml de lapte cald. Cu o lingurita amestecam bine pana se dizolva complet drojdia. Restul de lapte l-am incalzit 1 minut la microunde , la treapta maxima si l-am amestecat cu cele 3 linguri de zahar. Nu puneti mai mult zahar. Cu cat cresteti cantitatea de zahar, in timpul prajirii gogosile se vor intari.

Faina cernuta,drojdia,oul la temperatura camerei, coaja de lamaie ,sarea, untul topit, vanilia si laptele indulcit se amesteca bine si se framanta circa 10-15 minute, ca pentru cozonac. Cand aluatul incepe sa devina pufos se adauga uleiul si se framanta energic, pana intra tot in compozitie. Am mai framantat inca 15 minute, pana aluatul facea mici bule de aer in timpul framantarii.

Am modelat aluatul sub forma de bila si l-am pus la crescut intr-un vas acoperit cu folie alimentara .

Cand si-a dublat volumul, se mai framanta putin si se intinde o foaie de 5-6 mm grosime. Taiem cu o forma sau un pahar rondele si le lasam la crescut inca 15-20 de minute.

Intr-un vas adanc se pune ulei la incins, destul de mult pentru ca gogosile sa pluteasca in baia de ulei. Se incinge uleiul bine si apoi punem la prajit gogosile. Gogosile se pun la prajit cu partea cu care au stat pe tava/masa in timpul cresterii in ulei.Daca le puneti invers gogosile nu vor mai creste.

Se prajesc pe fiecare parte timp de cateva secunde, apoi se scot pe un prosop de hartie pentru a absorbi surplusul de ulei.

Cand sunt aproape reci se pudreaza cu zahar pudra si se mananca cu mult,mult spor.

O poza cu prima serie de gogosi.

13 comentarii:

  1. Super reteta! E chiar cea mai buna reteta de gogosi pe care am incercat-o! Multumesc din suflet! O recomand tuturor gospodinelor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca iti plac! Este singura reteta de gogosi care a iesit pe placul meu. Mi-am dorit mereu ca gogosile mele sa fie pline, nu goale la mijloc si acum sunt exact cum imi plac !

    RăspundețiȘtergere
  3. Astept sa imi spuneti cum v-au iesit. Sa aveti pofta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am incercat reteta.............au iesit niste gogosi pufoase si delicioase! Multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere

  5. am facut gogosi si eu nu aceasta reteta si pana seara erau tari de tot o sa incerc si aceasta reteta poate voi reusi multumesc pt ea

    RăspundețiȘtergere
  6. ma duc si eu sa fac aceste gogosi,abia astept sa vad cum iasa,o sa revin si cu alt comentariu despre cum a iesit,te pup si iti multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte,foarte bune gogosile
    pupici multi de la mine pentru tine

    RăspundețiȘtergere
  8. Se poate adauga drojdie uscata ? Ce cantitate ?

    RăspundețiȘtergere
  9. De ce nu ne explici si noua cum ai pus drojdia, ouăle, laptele...etc. Sau le ai pus pe toate deodată? La mine au iesit niste pietroaie ... pierdere de timp.!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cele mai bune gogoși! Pana seara nu a mai rămas nici macar una 😊

    RăspundețiȘtergere
  11. buna ziua, o reteta foarte buna o fac mereu!problema mea consta in faptul ca nu se umfla mereu gogosiile..sau de multe ori se umfla si se sparg��

    RăspundețiȘtergere