marți, aprilie 24

Chec cu portocale


Ingrediente:

4 oua;
1 cana de zahar;
350 gr faina;
200 ml suc de portocale ;
100 ml de ulei;
1 praf de copt;
coaja rasa de portocala
zahar vanilat;

Preparare:

Aceasta reteta este foarte simpla si gustoasa. Nu necesita costuri foarte mari si nici mult timp pentru pregatire. In maxim 30 de minute este gata pentru coacere.

Separam ouale. Albusurile se bat spuma, apoi galbenusurile se mixeaza impreuna cu zaharul 10 minute, pana devin cremoase.


Cand galbenusurile sunt gata, adaugam uleiul ca la maioneza, alternand insa cu sucul de portocala si amestecam foarte bine.

Peste galbenusuri adaugam faina amestecata cu praful de copt. Amestecam cu un tel sub forma de para, de jos in sus pana la omogenizare.


Peste aceasta compozitie se adauga spuma de albusuri, coaja de portocala si vanilia. Se amesteca usor , pentru a nu pierde aerul din albusuri.

Am pastrat putina compozitie si am amestecat-o cu 2 linguri de cacao, pentru a obtine un chec marmorat.

Turnam compozitia intr-o forma de chec, tapetata cu hartie de copt. Deasupra adaugam compozitia cu cacao si amestecam usor cu o lingura, pentru a o incorpora in chec.

Se coace circa 35-45 de minute la foc mediu, pana trece testul scobitorii.

Este un chec aromat, numai bun la o ceasca cu ceai.

4 comentarii:

  1. Foarte tare, presupun ca e si foarte bun! Cred ca o sa-l si incerc, desi... partea cu amestecatul cu telul, de sus in jos, etc, ma omoara... Nu pricep si pace, eu amestec cum imi vine la mana :))

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) miscari usoare,circulare incepand de jos in sus. si chiar e bun. am facut un chec in ideea de a avea din el pe week-end si am avut din el fix 2 ore:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Cate checuri ies din compozitia aceasta ?

    RăspundețiȘtergere
  4. unul cam de 30-40 cm in functie de adancimea tavii

    RăspundețiȘtergere