duminică, septembrie 30

Prajitura cu fructe de padure


M-am trezit de dimineata cu gandul de a pregati  prajitura Kinder Pingui. Mi-am scos ingredientele necesare pe masa, insa chiar inainte de a incepe pregatirea blatului mi-am adus aminte ca mai am o mana de fructe de padure in congelator. In ceea ce ma priveste dau oricand o prajtura cu ciocolata pentru una cu fructe, astfel ca de la Kinder Pingui am ajuns la prajitura cu fructe. Am folosit blatul prajiturii Fanta, blat pe care il ador si in folosesc uneori  chiar si la pregatirea torturilor. Crema a fost o improvizatie cu ceea ce am avut in frigider, cred ca ar fi mers preparata si doar cu frisca. 

Ingrediente pentru un blat: 
Sunt necesare 2 blaturi ,deci dublati cantitatile.

7 oua (separate)
100 ml. Ulei 
1 praf de copt
6 linguri de zahar
2 linguri de cacao
3 linguri de faina 
2 linguri amidon de porumb


Ingrediente jeleu:
500 gr  fructe de padure
1 plic Tort Gelee rosu Dr. Oetker

250 ml suc de fructe de padure.
4 linguri zahar tos

Ingrediente crema:

500 ml frisca lichida
300 ml iaurt gras
200 gr zahar pudra vanilat
2 plicuri gelatina

Preparare:


Avem nevoie de doua blaturi pentru aceasca prajitura. Acestea se vor coace separat si apoi vor fi lasate sa se raceasca inainte de a asambla prajitura.


Pentru preparea blatului se separa ouale. Batem albusurile spuma si le punem deoparte. Separat batem galbenusurile cu zahar pana obtinem o crema fina. Zaharul nu este nevoie sa fie total dizolvat. La copt blatul va fi usor crocant datorita lui. 


Peste crema de oua adaugam uleiul putin cate putin. Eu l-am pus cu lingura si am amestecat bine dupa fiecare lingura de ulei. Cand crema este omogenizata, adaugam faina,amidonul, praful de copt si cele 2 linguri de cacao. Amestecam bine.

La final incorporam albusurile batute spuma. Compozitia trebuie sa aiba o oarecare fluiditate , nu trebuie sa stea tare. Punem compozitia intr-o tava unsa si tapetata cu faina.


Coacem blatul in cuptorul incins circa 25-30 de minute. Este gata cand trece de testul scobitorii. Dupa 20 de minute verificati-l daca stiti ca aveti un cuptor mai iute. Cand este gata se scoate si se lasa la racit. 


Pentru prepararea cremei vom proceda astfel:


1. Punem gelatina la inmuiat pentru circa 10 minute.

2. Frisca se bate la viteza mare pana sta tare.
3. Incorporam iaurtul si zaharul pudra si mixam in continuare. 
4. Gelatina hidratata se incalzeste usor la bain-marie impreuna cu o lingura de lapte/apa pana se dizolva.
5. Adaugam gelatina in crema de frisca si iaurt.

Cand crema este gata, putem incepe aranjarea prajiturii. Peste unul intre blaturi nivelam jumatate din cantitatea de crema.  Dam prajitura la rece pentru 10 minute. Repartizam fructele peste crema si turnam jeleul preparat conform instructiunilor de pe plic. Intindem restul de crema si asezam ultimul blat. Prajitura trebuie sa stea la rece minim 2 ore inainte de a fi taiata. Se decoreaza cu frisca, cacao cernuta si fructe de padure.


Merge de minune si pe post de tort. Este absolut delicioasa!

5 comentarii:

  1. arata incredibil dar pare un pic cam greu de realizat

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu este greu de realizat, siingura problema cu prajitura aceasta este timpul mai lung de preparare. Sta cam mult la rece pana se intaresc straturile.

    RăspundețiȘtergere
  3. arata superb. blatul se coace in tava de la aragaz? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, se poate coace in tava de la aragaz.

    RăspundețiȘtergere